torsdag 13 oktober 2011

Tre är en samling

Jag dricker inte kaffe, jag dricker bara te.
För så där 22 år sedan köpte min mamma en tekanna i London som såg ut som ett postkontor.
Jag blev helt såld. Jag jobbade vid den tiden på postkontor...
Efter det letade jag efter tekannor, var helst jag kom åt.
Jag slutade samla när jag hade femtio (50) stycken.
Jag fortsatte att få tekannor. Som mest har jag haft nittiosex (96) stycken...
Detta innebär ett förvaringsproblem, som vi har löst med hyllor uppe i taket i köket.
Nu har turen då tydligen kommit till te-silar.
Jag köpte den stora gröna blomman själv.
Jordgubben har jag fått av Bubbi och den gröna kom från Pellis.
Nu har jag då fler te-silar, typ 5-6-7 stycken till, eller så, men de är inte så kul.
Så jag kan väl räkna min nya samling av te-silar på dem som är lite roligare.
Därmed inte sagt att jag önskar fler, för även då uppstår förvaringsproblem. Men ändå....

Anledningen till att jag är hemma tidigt idag är att sonen har haft utvecklingssamtal i skolan.
Det är fortfarande så himla tråkigt, men ändå någonting som måste följas med på. Konstigt att inte maken känner så...Men det kanske är hans tur nästa gång, som det är med föräldramöte....
Japp, så får det bli! Det bestämmer vi/jag.

Inga kommentarer: