lördag 12 november 2011

Man hänger ju med...




Vi har tagit oss till Farsta centrum eftersom sonen behöver en vinterjacka.
Inte en jättetjock jacka, för det har han, men en lagomtjockiväntanpåsnö-jacka.
Konstigt nog ville sonen ha den första han provar och vi anar ugglor i mossen.
Tar han den för att han vill ha den eller för att han vill hem snabbt?
Vi köper den och en ny mössa i nästa affär.
Efter dessa inköp är det annat som tittas på och även köps.
På Åhlens ser jag lergrytan ovan, och drar mig till minnes en liknande i kastrullskåpet hemma.
Kanske dags att damma av och sätta i vatten... Men hur gjorde man sen? Kall ugn eller uppvärmd?
Är det någon som använt sin de senaste 20 åren?
Idag kommer den inte fram men kanske senare i höst/ vinter...

2 kommentarer:

Agneta sa...

Jag använder lergrytan och har ghjort ända sedan jag köpte min första. Är inne på min tredje. Den är helt underbar om man vill göra annat och så blir det så mört i den. Du kan åka och handla mm under tiden eftersom den ska stå inne såpass länge. Kall ugn förresten.

Hugomamma sa...

Bra att veta..Jag ringer om jag stöter på patrull.