onsdag 30 november 2011

Presentdags

Idag när jag kom hem låg ett litet grått paket på köksbordet. Sonen hade tagit in posten....
Sonen sa att det var makens paket, eftersom han fyllde år i måndags, men när jag läste på det, stod det mitt namn.
Nyfiken som jag är slet jag upp det....
Ut ramlar två nystan garn, Snöflinga från Garntjänst, och ett litet brev från Hjälpstickan.
Nu löser sig "nästaprojekt"-frågan automatiskt.
En mössa eller halsduk får det bli...
Och jag som nästan köpte en härva garn i den nya affären nere på gatan...Men hon tar inte kort och jag har nästan uteslutande bara kvitton i min plånbok, förutom just kort.
Det känns nästan som en tanke; köp inget, du har fått garn hemma...
Men samtidigt känner jag ett ansvar att hålla igång egna företagare i närområdet.
Efter jul kommer det mera garn i den affären och då kanske jag gjort av med lite mer av mitt gigantiska garnlager.
Kanske....
Förresten så hittade jag en liten app till min telefon igårkväll, där man kan lägga in sitt garnlager, stashen...Kanske kan jag göra det i mellandagarna?!

Inga kommentarer: