torsdag 22 december 2011

En hel tomtearmé

Igår invaderades köket, som vanligt av Röda armén, även känd som Tomtearmén....
Här samlar vi de flesta tomtarna i hushållet, men det finns några till på sina egna speciella platser.
Svärmor, här kallad Tjötkärringen, har målat de flesta, i alla fall de som är i porslin.
Sedan finns det några andra som inte är i porslin.
När maken och jag flyttade ihop hade jag tre, 3, stycken tomtar. Det är de två längst fram till höger av snedskurna grenar samt en gungande tomte som hänger i dörröppningen. De två första köpte jag på mitt gamla jobb och den sistnämnde har jag fått med mig när jag flyttade.
Sedan har jag köpt tre av de som står på linneskåpet, som Tjötkärringen också har målat.
Resten är sonens och makens...
Då kan de få ta hand om dem efter jul också, så tar jag mina sex....
Men så blir det troligtvis inte i år, heller....

1 kommentar:

Ewa sa...

Oj då, så många tomtar tjötkärringen målat till er!!!
Vilken samling!...:)
Men hon ser att det saknas en...som du kanske får plocka undan ett annat år...när den är målad!