torsdag 29 december 2011

En ny byrå i mitt rum

Gårdagskvällen var en riktig familjekväll, då hela familjen var samlad i den övre hallen.
Vi satte ihop den första av mina nya byråer.
Det var riktigt mysigt, något man kan göra fler gånger.
Det finns en byrå till...
Tadaa, här är den första Aneboda, den första av två stycken som ska förvara mitt garn, det som får plats...
Den första är proppfull och jag har hittills lyckats hålla ett system, där ren ull ligger i översta lådan, mohair i mittenlådan och sockgarner längst ner.
Det är den första byrån....
Men det finns mer garn, så den andra byrån måste också monteras.
Kanske i morgon...Ikväll ska vi till vänner och fika, och maken ska få se hur lätt de har bytt tak i vardagsrum och kök...så han vet hur man ska göra när det snart är dags för oss att göra likadant.
Fast vi ska även byta tapeter, tycker jag...Plommonlila tror jag blir fint.
Då måste vi byta soffor eller i alla fall överdrag till den ena och kanske nya kuddar och gardiner...Bäst att inget säga till maken, så han inte inser hur mycket som ska bytas...
Men det är klart, när han köpte TVn var vi tvungna att möblera om, så jag har några upp på honom.
Om man räknar som jag gör.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Jättefin byrå!!!

Hugomamma sa...

Visst är den, men full av garn...