lördag 10 december 2011

Fransigt värre


Så här blev den fransiga sjalen som jag virkade klart härom dagen.
Det är lätt tovad i tvättmaskin efteråt...
Inte så himla kul att virka, men desto roligare att bära. Kanske blir det en turkos vid senare tillfälle...
Mönstret är ifrån Ullinek, som jag köpte tillsammans med ullgarnet på mässan.
Kanske gick åt 60 gram eller nåt, men då ska man komma ihåg att jag påbörjade den minst tre gånger innan jag blev nöjd.
Det var den långa startsnodden med luftmaskor som ställde till det. Jag virkade alldeles för hårt så jag kunde inte ta maskorna igenom den. Sen kom jag på att ta en större virknål för det och se, då fungerade det utmärkt.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken kul grej. jättefin!!

Hugomamma sa...

Tack för det!

Ewa sa...

Så fin den blev!!!

Anonym sa...

Tycker att det blev verkligen snygg!!! Undrar om jag skall virka också??!! Kram T