söndag 8 januari 2012

Stor och liten

Jag hittade en massa tjocka ullgarner och gav mig på ett restgarnsprojekt. Jag har virkat en väska för tovning.
Så här såg den ut innan turen i tvättmaskinens 60-gradiga program. Ganska stor och slapp och lealös.
Så här ser den ut nu, betydligt mindre, även om det är svårt att avgöra när man inte har bilderna jämte varandra....
Ganska liten och behändig. Kanske ska jag sätta dit en knapp för att knäppa väskan. Inte bestämt än.
Det var ganska roligt att virka och se hur garnet försvinner...Lite rensande, så här på det nya året.
Nu har jag bara ett vitt och ett rött nystan kvar och det kan få bli en mössa.
Igår, när vi var i stan, köpte jag en ny dunjacka, en blå en... Det var halva rea-priset på Intersport, så en jacka som kostat 1490 kr kostade igår 295 kr. Det är ett bra köp! Och då passar en röd/vit mössa bra.
Gästerna har åkt hem och sonen har åkt till stan för att gå på bio. Oj, vad tråkigt att vara ensamma...
Vad ska vi hitta på? Sätta ihop ny byrå, ja, kanske, eller ska vi ligga i varsin soffa och se på skidor, kanske sticka klart en halsduk? Ja, det gör vi...Soffa och stickning får det bli!

Inga kommentarer: