tisdag 3 januari 2012

Större väska

Jag satt i soffan igår kväll och virkade på min väska.
Jag hann göra av med en hel del garn och kom en bra bit upp.
Nu ska jag inte öka mer utan bara virka den högre innan den åker in i tvättmaskinen.
Idag hade jag min andra nya väska, den i skinn, till jobbet och jag kan nu meddela att man kan få plats med både matlåda och en påse med medicin, inte för många piller, men lite lagom.

Det är rätt skönt att jobba, medans maken har semester. Det ger mig lite semester när jag kommer hem.
Maten är klar och det är inte burksoppa vi snackar nu, utan riktigt god mat.
Igår rostbiff i skivor, ugnsbakade rödbetor och potatis med tillbehör.
Idag saltbakad lax med kokt potatis och i och för sig, färdigköpt romsås, men i alla fall...
Undrar vad det blir i morgon? (Jag har slängt burken med köttsoppa...)
Och så fixar han tvätten, trots att det är min maskin.
Livet är underbart, fast jag måste gå upp och jobba...

Inga kommentarer: