tisdag 28 februari 2012

Jag borde ha förstått




Igår var det fel på tågen så jag uppmanade maken att ta bilen för att komma till jobbet. Det är sportlov här och inte så mycket trafik.
När jag ringde maken på jobbet idag, framkom det att även idag så hade bilen tagit maken till jobbet....
Han var sen hem och då borde jag ha anat ugglor i mossen och inte blivit orolig för att det kanske hade hänt något.
Han sa i förbigående att han varit på Webbhallen nära jobbet.
Då såg jag bara någon liten förpackning. När jag sedan ska lägga mig i soffan, ser jag den; det stora kartongen!
Nu hade maken kommit på ett stort behov av en blue-ray spelare .... Det var naturligtvis därför bilen fick komma ut och åka även idag.
Dessa leksaker...
Idag har jag varit och klippt mig. Pälsmössan är borta, samtidigt som värmen är tillbaka.

Inga kommentarer: