onsdag 7 mars 2012

Lite sned

Nu är jag tillbaka igen. Var lite trött igår efter att ha hållit lite utbildning på jobbet....
Så här ser sjalen ut när man lägger ut den. Lite sned. Den ena snibben är längre än den andra.
Ska det vara så?
Japp, det ska det! Jag tror att den blir lättare att lägga på axeln, om den är sned....
Jag började som alla andra sjalar jag stickar med 9 maskor, tre räta i var sida samt en mitt maska och en maska på varje sida om mittmaskan.
Räta varv: öka 1 m efter de 3 räta, öka innan mittmaskan och efter mittmaskan, samt före de 3 räta maskorna i andra sidan.
Aviga varv: öka 1 m efter de 3 räta maskorna i första sidan, men sedan ingen annanstans.
Alltså öka 4 maskor på räta varv och 1 maska på avigt varv.
Jag stickade så långt som jag trodde att garnet skulle räcka även till en volangkant.
2 nystan kid mohair, st. 4.5 rundsticka 80 cm.

Sonen tjatar sig till att få gå till skolan i morgon, det är man inte van vid. Det verkar som om han är feberfri, men har kvar hosta och snuva. Men jag tror att han kan klara en kort skoldag.

Jag tror att jag ska virka ett vårfodral till min telefon eftersom det jag har är höstbrunt.
Återkommer om detta senare, när jag har bestämt mig.

Inga kommentarer: