tisdag 24 april 2012

Äntligen dags för vår?

Sonen frågade om han fick köpa ett guldkort på Gröna Lund.
Självklart svarade mamman, som såg framför sig några lediga helger under sommaren, då sonen var på Grönan och förlustade sig med åkband och popcorn....Mamman t om sponsrade det hela med att betala 50%. Inte illa!
Kanske var det just erbjudandet ovan om extra åkband och entré som lockade, man kan aldrig veta så noga...
Men det måste vara ett vårtecken; att nöjesparkerna slår upp sina portar i helgen, både Liseberg och Gröna Lund.
Nu kanske inte jag tycker att Gröna Lund spelar i samma division som Liseberg...Men det är helt ok, om man inte har för stora krav.
Nästa vårtecken är att jag har tagit fram den ljusa vårjackan och bara har handskar och stickad sjal på mig på morgonens resa till jobbet, men inte hem.
Sedan är väl en resa till Paris och något speciellt på våren. Möt våren i Paris heter det väl?
Det gjorde Ola-Conny och Morgan i gårdagens avsnitt av En stark resa, på Kanal 5.
Sällan har jag skrattat så mycket åt så få. De är helt underbara i sin språkobegåvning, kan man säga så?
Morgan kan allt om mat men inte ett ord utrikiska, oavsett språk som talas i landet i fråga.
Ola-Conny försöker i alla fall att prata, men ingen eller väldigt få förstår hans svengelska.
På frågan - Are you from a city? svarade Ola-Conny igår, -No from wood.
Fransmannen som frågade detta höll på att skratta ihjäl sig.
Ibland vet jag inte om det är humor eller lyteskomik. Men roligt är det!
Se det och världen ter sig mycket roligare.

Inga kommentarer: