onsdag 4 april 2012

Pimpning pågår

När jag var nere i centrum igår, gick jag in i blomsterhandeln och köpte lite trassel.
För 10 ynka kronor kan man få det att se riktigt fint ut.
Jag gillar att man slipper att se lökarna i krukan.
Men blommorna växer så det knakar fast jag knappt vattnat dem.
Hoppas att de står över påsk.
Nästa steg var att ta fram alla påsksakerna.
Denna vepan broderade jag när sonen var liten. Hur jag hann det, vet jag inte, för nu hinner jag aldrig brodera...Men jag stickar istället....
Och så påskriset.
Solen skiner in så det blev inte fina bilder idag heller....
Nu är riset klätt med fjädrar, påskkärringar och ägg. En förvirkad kyckling finns det också.
Sen hittar man små häxor lite var som helst.
Nu kan häxan komma. Eller rättare sagt; hon kommer i morgon.
Svärmor, här kallad tjötkärringen, kommer på påskbesök, men tar inte kvasten utan tåget. Det var för långt att flyga och för kallt.
Det kanske är bäst att säga, till nya och till sådana som glömmer, att jag och min svärmor gillar varandra och hon vet att jag kallar henne för tjötkärringen. Hon har t om fått en sjal uppkallad efter sig, se stickat/virkat 2011...Och att det var jag som frågade om hon ville och komma och fira påsk med oss.
Hon åker hem på lördag....Det är dumt att nöta för mycket på varandra....
Själv tar jag det lugnt med kvaståkandet i år.
Förra året vrickade jag min ena fot, utåt, med påföljd att jag hade svårt att gå ett långt tag. Man är ju inte purung längre. Märkligt....

1 kommentar:

Ewa sa...

Häxan/svärmor/tjötkärringen ser fram emot att besöka er! Väskan är packad,och det känns bra att få åka tåg i stället för kvast när man uppnått mogen ålder. Precis som du säger...för långt och för kallt för kvaståkning!
Men tjöta kan man ju göra...oavsett ålder! :)