onsdag 2 maj 2012

Gebortpyttipannor

Åh, en rosa pyttipanna...! Japp en gammalrosa pyttipanna.
Jag gav bort den till vännen M, eller rättare sagt, jag skickade med hennes son den hem till henne...
Men jag tror visst att hon fått den.
Färgen är väldigt mycket vännen M. Varje gång hon ska välja en färg, eller i alla fall, väldigt ofta när hon ska välja en färg, så slutar det med gammalrosa. Nu är det inget fel på denna färg, men den passar inte mig.
Nu råkade jag två nystan Drops Alpaca i denna färg, men jag vet inte hur eller vad jag tänkte när jag köpte dem.
Det spelar mindre roll, de är borta från mitt garnlager och jag tror nog att M gillar dem bättre än jag.
Här är samma mönster, fast i syrenlila Drops Alpaca.
Denna ska till vännen C som behöver muntras upp. Och vem blir inte glad av en sjal?
T om jag som inte är någon sjalmänniska!

Nu håller jag på med att virka ett skärp till min lappkofta, den HÄR
Jag tänkte att jag kanske kan använda den lite mer, om den håller ihop. Eller så sätter jag dit någon eller några knappar.
Men det kändes lagom mycket arbete att virka....Även om det inte är roligt med 2 meter virkat skärp eller hur långt det nu ska vara....
Under tiden kan jag komma på något annat projekt.
Är det någon som märker att jag aldrig kommer att sticka klart linne-tröjan som jag påbörjade för någon vecka sedan???!
Jag har inte gett upp än.....

4 kommentarer:

maja sa...

Tänk vad glada de ska bli med en egenstickad sjal. Räcker två nysta till en sjal? hur många uddar blir det?

Anna-Carin sa...

Söt liten sjal! Använder man den som hjärtevärmare (som på bilderna) eller som halsduk? Blir sugen på att sticka lite mellan miniatyrerna...

Hugomamma sa...

Det bästa med sjalen är att man stickar kanten först och bestämmer då hur lång man vill ha den. Sedan plockas själva sjalen upp från spetskanten. Jag snor den nest runt halsen men den ramlade ned när jag fotade den.... Jag har lagt upp länk till mönstret på den första jag visade; garnomera.se

Anna-Carin sa...

Tack, vad bra!