torsdag 3 maj 2012

Vad är nu det här?

Jo, det är syrenlila Muskat, bomullsgarn från Drops.
Inte nyinköpt, detta gjordes förra sommaren. Men jag hade glömt av garnet och hittade det när jag tittade i några påsar...Oj då!
Jag funderar på att virka mig en kofta till sommaren.
Är det någon som märker att det virkade skärpet inte är klart och redan nya funderingar om projekt.
Det var ju inte så upphetsande att virka fastamaskor, 14 st i svart garn.
Nu återstår det bara att fundera ut hur koftan eller för all del kanske en tröja, ska se ut.

Idag har jag fikat med min ömma moder i Sundbyberg. Hon kom norrifrån och jag från jobbet som är i Sundbyberg.
Det är ganska praktiskt att kunna träffas innan jag åker hem, för då är det långt mellan oss. Ja, inte lika långt som innan de flyttade upp från västkusten.

Inga kommentarer: