tisdag 5 juni 2012

Helgonet

När den gamla bokens personer tystnat, valde jag i morse att ta med denna bok till jobbet.
Helgonet, av Carin Gerhardsen.
Fjärde boken i Hammarby-serien, och spännande från första sidan.
Att det ska vara så jobbigt att gå av ett tåg på rätt station....
Jag har annars letat efter ett nytt projekt, efter klänningen.
Jag inhandlade vit alpaca på rean men kanske är det en kofta eller tröja i bomull som är mest aktuellt.
Eller jag vet inte, det beror kanske på vad jag hittar för något att göra. Varför bestämma sig i förtid om man inte måste?!
Jag är i alla fall nästan klar med den Pyttipannan som jag påbörjade i helgen, den i bomull. Måste nog säga att det garnet jag använt är hur härligt som helst att sticka i.
Och färgerna blir bara bättre och bättre. Men det går åt mer garn än vanligt, över 100 g. Ska kolla när den blir klar i kväll.
Nu är det ingen panik eftersom jag av en händelse, köpt 200 g av samma sort, konstigt nog! Annars brukar jag bara köpa ett nystan av en sort och då kan man knappt göra något av det. Dumt!
Numera köper jag i alla fall 100 g om inte mer.

10 dagar kvar att jobba innan semestern. Hur ska jag orka???

Inga kommentarer: