torsdag 26 juli 2012

Ibland ser jag




Igår när jag åkte till jobbet lyssnade jag på ett sommarprat.
Jag tittade ut genom tågfönstret.
Vid en station tittade jag lite mer på ett hus, med en för mig ny skylt.
Jag kisade lite och såg att det stod Gudruns Lager på Lager.
Googlade på telefonen och fick fram Gudrun Sjöd'ens lagershop.
Ligger vid Årstaberg.
Öppet lite längre på torsdagar med specialerbjudande, olika varje gång.
Idag var det alla blusar och tunikor för 250 kr styck. Och det var 20% på reapriset.



En tunika och ett par byxor för 350 kr. Byxorna hade kostat 795 kr, nu 100 kr. Det är kap. Tunna sommarbyxor med broderi nedtill.






I butiken finns ett litet fik för väntande makar eller utpumpade shoppare. Välj själv.
Snart har jag jobbat en hel vecka, och jag lever än...

2 kommentarer:

sinneskatten sa...

Jag börjar på måndag och har svårt att se att jag kommer att överleva utan att vara ledig. Så det är skönt att höra att man gör det!

Hugomamma sa...

Man överlever, men vet inte om det är livskvalitet att jobba på sommaren....