torsdag 2 augusti 2012

Förberedelser




I morgon ska jag fira att det är 47 år sedan mina föräldrar fick en söt liten dotter.
Kött marineras och tårtbotten förbereds.
Jag kan inte äta så mycket tårta längre, men tänkte göra en sådan här botten av sockerkaka, fylla med en massa bär och frukt och ha mjukvispad grädde jämte.
Kan även tänka mig glass till.
Lite så tänkte jag.
Bild på färdiga mumsiga tårtan kommer i morgon.
Jag är naturligtvis ledig i morgon eftersom jag har svårt att tänka mig att arbeta på min födelsedag.
Det brukar vara fint väder också, så det hoppas jag att det blir även i morgon, så vi kan sitta ute.

Igår stickade jag klart den vårgröna bouclemohair-koftan. Nu väntar bara blockning och montering. Inte mina starkaste grenar, men det blir ju förhoppningsvis en vår även nästa år.
Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra här näst... Men jag kommer säkert på något snart.

Inga kommentarer: