söndag 5 augusti 2012

Inte höst än




Jag orkar inte ta tag i monteringen av den gröna koftan än, så jag påbörjar ett nytt projekt istället.
Fråga inte om hur det går med projektet med de afrikanska blommorna eller virkandet av svart skärp eller lin-helvetet som var på väg att bli en kortärmad tröja. ( om jag inte hade slängt allt...)
Men en liten Bactus går fort och lätt och ska följa med klar, till Piteå nästa vecka.
Och så måste jag ha ett projekt med mig.... Om jag inte köper nåt där. Eller så har jag med mig OCH köper nåt där, för säkerhets skull.
Fick ut kära maken på morgonpromenad, ätit god frukost och suttit i solen och läst.
Vi hade fundering på att åka och handla bräder men vi orkar inte, vi ska bara ta det lugnt idag. Känns nästan som en semesterdag.

2 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Det var en sådan där helg som man längtar till länge och minns länge ;) Mest för lugnet och stillheten man inte har i vardagen ;)

Hugomamma sa...

Vill också ha en sådan helg med make.