fredag 19 oktober 2012

Fredag i stan med moder




Jag mötte min ömma moder vid 11-tiden. Vi börjar med lite shopping, till moder. En plånbok.
Sedan kändes det dags för fika på Vete-katten. Varsin giffel slank ner med te/kaffe.
Styrkta letar vi efter asiatisk affär, vilket vi hittar två av...



Vidare mot Hallwylska museet där det visas kläder från Downtown Abbey i tidstypisk miljö.












Efter utställningen, som vi såg på 15 minuter blankt, gick vi vidare mot Gamla stan.



Jag lyckas hitta 3 ställen där de säljer garn, men köpte inget. Jag känner mig ganska stolt över det.
Men jag köpte en ring och ett gäng hoppande bönor.



Modern har varit i Riga igen och då köpt kit med vantar och broderat två miniatyrkuddar till mitt dockskåp.
Det är trevligt med ledig vardag någon gång ibland.