lördag 10 november 2012

Vän-dag

I morse började jag dagen med 5 sms till Bubbi som fyller år idag.
Efter frukost gick jag på promenad med kära väninnan M som jag inte träffat på ett tag.
Mycket att avhandla blev promenad i 1.5 timme... Och vi kom överens om att träffas en timme senare för färd till garnaffär och fika.



Vi var och besökt http://ziqzaq.se/ Ziqzaq i Älvsjö.



En trevlig bekantskap som renderade i två härvor Malabrigo turkost garn.



Jag vet inte vad jag ska göra av garnet, men man kan alltid klappa det... Det är mjukt.






Bakom den vita dörren är garnaffären....
Vi var inne i grannaffären och tittade men hittade inget...



Vi åkte vidare till Midsommarkransen och fikade på Skafferiet.


Rågbröd med fetaost och grönsaker med en kopp te.
Sen åkte vi hem. Drygt 4 timmar tillsammans för att hinna med allt som hänt sedan sist.
Och inget prat om sport, sport, sport....
Det får jag vare sig jag vill eller inte, från svärfar på besök.
Vi pratade existensiella saker, som vad vi ska göra med garnet vi handlat och liknande. Som sagt; livsviktiga saker.
Nu är jag redo för verkligheten hemma med middagsmat o dyl.

Inga kommentarer: