onsdag 26 december 2012

Finaste klappen




Den här fina återvinningsburken har sonen gjort i skolan.
I påsen finns en metallburk, så den står stadigt.
Han har sytt och broderat.
Den är perfekt att lägga gamla batterier och glödlampor, modell mindre...



I väntan på att få tag på strumpstickor 5, stickade jag klart min mössa, som påbörjades tidigare i höst/vinter.
Petroleumfärgat Opalgarn, stickad i dubbelt garn med stickor 3, strumpstickor och rundsticka 40 cm. Flätor på sidorna och en grå pälsboll.
Den sitter som en smäck. Ett avigt varv i resåren gör att uppviket sitter kvar.
Jag har köpt svart garn , för att sticka en ny mössa till min rödsvarta pälsboll.
Idag ska jag shoppa. Jag är på jakt efter en till vinterjacka/kappa, gärna en svart eller grå. Jag har en röd dunjacka, så färg finns det.
Jag skulle också behöva blusar eller toppar. Vi får se vad jag kommer hem med.

Inga kommentarer: