söndag 9 december 2012

Kallt ute




Nu har alla gäster lämnat oss, de sista för en halvtimme sedan.
Det är kul att träffas för kalas, men ack så skönt när allt återgår till det vanliga.
Jag gillar att ha besök, men det är ansträngande.
Jag stickade dagens ledtråd på adventstickningen direkt när jag kom ner. Snabbt avklarat.
En kopp te och så tog jag mösstickningen, eftersom gäst sov i mitt rum, där garn och stickor befinner sig, om de inte används.
Broder kom ner och jag kunde ta nytt nystan och nya stickor, för att påbörja en Pyttipanna-sjal i vit silkealpakamohair med stickor 6, korta i trä.
Ovan syns morgonens resultat på denna nya stickning.
Det var sol tidigare och -13 grader. Inte skönt att gå ut och promenera, tyckte varken jag eller maken. Och eftersom gästerna var kvar, måste vi vara sociala och kunde då hålla oss inne och koka kaffe och ta fram restfika från gårdagen.



Men nu hade vi en till som kunde hjälpa till att få in crosstrainern till vardagsrummet från uterummet.
Nu är det dags att jag använder den, sa min distriktsköterska som jag träffade för någon vecka sedan.
Jag har lovat att stå på den minst en kvart två gånger i veckan.
Det är inte orimligt krav, så det ska jag kunna slå. Det är dags att bygga lite muskler på armar och ben. Om konditionen blir bättre på köpet, är det bara bonus.
Men nu är det soffan som vinner min gunst. Och stickningen....

Inga kommentarer: