onsdag 2 januari 2013

Att öppna en bok




Jag har inte stickat sedan i lördags, tror jag. Det senaste är den lilla halsduken som är skickad till Göteborg och brorsonen.
Anledningen till det tvingande ickestickningsbeslutet är, att jag har haft ont i axel och jag tänkte vila den frisk.
Men det känns så konstigt att sitta i soffan och inte sticka.
I morse öppnade jag då en bok. I skydd av skuggorna, av Helene Tursten. Det är fortfarande Irene Huss som är huvudpersonen och det känns hemvant och skönt. Hon bor ju i Fiskebäck eller om det är Önnered, nära där jag växte upp i Göteborg.
Jag känner till de flesta ställena som hon skriver om, jag gillar det.
Jag gillar också att öppna en bok för första gången. Känslan när historien ska berättas för mig....

Jag väckte sonen vid 11. Tonåring som han är, sover han länge. Troligtvis beroende på att han är uppe länge på nätterna. Jag somnar före honom.
Han ska idag ta dig utanför dörren, till Flottsbro, och åka skidor med kompisar.
Jag kommer troligtvis att köra dit honom så jag vet att han är ute så han lätt kommer dit med skidor och allt....
Maken jobbar, så jag roar mig med att läsa och äta praliner tvätta.

God fortsättning!

Inga kommentarer: