måndag 14 januari 2013

Precis lagom




Framsidan
När Drops hade rea i höstas, var jag och inhandlade Nepal-garn.
Mönster: Elena, ne-109.
Garn: Nepal i två gröna färger och vitt. 500 g i huvudfärg, 150 g färg 1 och 50 g i vitt. ( jag använde alltså ett nystan mindre av huvudfärgen) Totalt 587 gram
Storlek: small
Stickor: 4 och 5, strumpstickor och rundstickor.
Det gick fort att sticka trots stora partier av rundstickning i en färg.
Denna tröja hade jag på mig idag på jobbet, perfekt när det är kallt ute och kyligt inne efter helgen.



Baksidan.
Jag har lagt en ruta till höger i marginalen som visar på hur mycket garn jag gjort åt eller tagit hem, garn ut och garn in. Syns när man läser sidan med webbversion, ej mobilversion.
Idag ska jag sticka klart en sjal, hoppas jag.

Inga kommentarer: