måndag 22 april 2013

Finns det liv, finns det hopp




Förra sommaren köpte jag en ros och planterade i kruka.
För att den inte skulle frysa ihjäl i vinter, tog jag in den och snodde ett lakan runt den.
Igår städade vi i uterummet, där den stått under vintern.
Jag hade väl inga höga förväntningar om att den skulle leva, men det har den gjort. Och bildat bladknoppar. Många!
Den ser ut som att den lever och mår bra.



Så här såg jordgubbskrukan ut, när jag tittade på den. Och den har inte haft lakan på sig i vinter.
Även hallonbusken lever, men de knopparna är mindre. Men lever, det gör den.
Jag ställer inte ut krukorna än eftersom vi fortfarande har frost på nätterna. Men snart...
Jag ska köpa fler jordgubbsplantor till mina treklöverplastkrukor. Örterna jag hade förra året, var mindre lyckade.
Men först ska jag ta tag i krukan på framsidan.... Den är väldigt vissen.

Inga kommentarer: