tisdag 9 april 2013

Ny vårgrön tröja klar




I söndags sydde jag ihop min tröja och igår rally-blockade jag den med blöt handduk och strykjärn.



Här är mönstret jag använde.
Förra gången jag stickade den var i röd Angorina Lyx.
Denna gången i mohair med 65% mohair och 35% akryl. Inköpt någon gång på en Syfestival.
190 gram gick åt, så den är väldigt lätt.
Jag använde Knit-pro rundstickor. Det var behändigt med alla wirar, då slapp jag använda avmaskningsnålar. Det var bara att flytta topparna till nästa wire.
Stickor 4, 4.5 och 5 användes.
I morse när jag cyklade till tåget var det -6, så det var väldigt skönt med en mohairtröja på sig.



Över huvudtaget är jag väldigt nöjd...

3 kommentarer:

Muminmamman sa...

Va fin! Och grön ;)

Hugomamma sa...

Tack kära du! Kommer att bli jättefin med mina nya blommiga jeans....

Muminmamman sa...

Du måste hjälpa mig med koftmönstret...