söndag 23 juni 2013

Böckernas tid är nu





Jag har nu läst alla de fyra böckerna som jag hittills fått tag i av Jussi Adler-Olsen.
Nu senast Journal 64. Även i denna bok, sugs jag in och har svårt att släppa den.
Jag hade att välja på i torsdags, att läsa så långt jag hann och få lämna bara ett fåtal sidor kvar, eller att sluta läsa lite tidigare och få ett mer sammanhängande stycke kvar. Jag valde det sistnämnda.
Men så läste jag klart den igår eftermiddag...



Ny bok blir nu Att rosta bröd, av Roger Rosenblatt.
Jag återkommer senare om innehåll. Jag köpte den på bokrean i våras, just för titelns skull.
Idag, en vanlig slö söndag för oss här hemma.
Vi hade funderingar på att åka till Ikea för reans skull. Men när vi funderade på vad vi behöver, så insåg vi att vi inget behöver. Inte just idag i alla fall.
Jag har klippt några buskar och är nu värd en kopp te och en bok.

Inga kommentarer: