onsdag 19 juni 2013

Ledig dag

Jag har samlat på mig en del tid i min tidbank på jobbet, som växer snabbt.
Idag har jag använt en del av denna inarbetade tid och varit ledig.
Jag har tvättat 2 tvättar och kört en disk.
Jag har promenerat drygt 5 km under 45 minuter.
Jag har stickat och läst och tagit det allmänt lugnt... Sytt upp 2 par byxor och strukit lite tvätt. En helt underbar dag.
Jag tog ut en radio och har suttit och lyssnat sedan förmiddagen. Synnerligen avslappnande.
Och allt detta i min ensamhet. Bara det är värt allt.
 Den första rosen har nu slagit ut på min buske. Jag är lycklig. 
Jordgubbarna blir mogna i etapper, så jag kan njuta av dem lite då och då. Det är sommar!

2 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

Sådana dagar är helt fantastiska! Vacker ros.

Hugomamma sa...

Tyvärr kommer de alldeles för sällan... Tack snälla! Ha en trevlig helg!