tisdag 18 juni 2013

Lite kulturella mitt i veckan

Vi träffas på Söder, maken och jag.
Jag går från Södra station, Götgatan och Slussen.
På min väg har jag sällskap av en yoghurtsglass. Den första för året, men troligtvis inte den sista. Nästan utan både socker och fett passar den min mage.
På väg mot Fotografiska i Stadsgårdshamnen, ser vi Gröna Lund och den nya hemska saken....
Det var flera utställningar, en del bra och som denna lite mindre lättförstålig.
Men en del foton är både vackra och utmanande.
Dags för mat efter det kulturella. Grillad smörgås med rödbetor och chêvre. Underbart gott med ett glas lätt rödvin.
Vi går samma väg tillbaka till Södra station. Det behövdes eftersom vi var proppmätta...
Jag är ledig nu i 5 dagar. Det ska bli så skönt. Jag ska ut och gå någon halvmil eller så. 

Inga kommentarer: