onsdag 10 juli 2013

Jag vet inte, jag...





Jag köpte Året Runt igår när jag handlade lunch.
Jag brukar inte köpa veckotidningar, men då gjorde jag det.
Jag hade sett att Maria Gustafsson, Marias garn, hade gjort en mysteriestickning till just Året Runt.
Nu är jag i valet och kvalet om jag ska följa även denna stickningen, då måste jag köpa nästa nummer som kommer i morgon och sedan de två nästkommande.
Hur ska jag komma ihåg detta, när även hjärnan tar semester...
Den här stickningen är en sjal, tror jag mig kunna lista ut. I Drops Alpaca.
Inte direkt mitt favoritgarn, åtminstone inte till tröja, men jag har ganska mycket i mina lådor...
Nåja, tål att tänkas på.
Idag regn. Första dagen med just regn på väldigt länge.
Om jag tänker positivt så slipper jag vattna växter ute.
Om jag tänker inte fullt lika positivt, det är kallt, jag fryser.
I morgon är en annan dag...

Inga kommentarer: