onsdag 3 juli 2013

Lite spänning

Jag är som tidigare sagts, med i en KAL, Yarnmadness har en mysteriestickning.
Jag vet inte vad jag stickar, vilket inte i och för sig är något ovanligt, för jag undrar ibland vad jag håller på med.... Oavsett KAL eller inte.
Man får inte fotografera vad man stickar, så man inte ska avsläja något för någon som inte hunnit med. Sedan finns ett forum på Ravelry, där man kan prata om denna stickning, om man vill och eller hinner....
Vi har köpt konfirmationspresent till sonen nu. Det är inte det lättaste att hitta på till en kille.Till tjejer finns det smycken i massor, men inte till en kille. Det finns men utbudet är mindre. Han måste nästan vara med.
Det svåra är att få honom att önska sig något. Han har allt. Han är 14,5 år och har allt. Stackaren. Han kanske är bortskämd... Som den gamla mamma jag är, tycker jag det är konstigt att man har allt vid så unga år. Annat var det på 70-talet... då var det inga problem med att hitta på vad man ville ha i födelsedagspresent eller julklapp. Men sonen har problem varje gång.
Än värre är det när andra frågar vad han vill ha. Jag vet inte! Jag har själv problem.
Och allra värst är det när någon skickar pengar till en, med orden att jag ska hitta på och köpa något, för någon annan...! Gillar inte det!
Nu är det det maten som är i fokus.Vi handlade mycket igår, men allt kan inte köpas i förväg.
En förhoppning är att det blir bra men inte för varmt väder, men i alla fall uppehåll. Det är svårtatt hålla maten sval om det är för varmt och regn kan komma på natten. Blommorna behöver det, men inte jag.

Inga kommentarer: