fredag 5 juli 2013

Vad då ledigt idag?





I morse gick jag ut vid 7.30.
Lite blåsigt men i övrigt skönt.
Drygt 4 km blev det med sommarprat i öronen.
Hemma igen hänga upp tvätt och börja beta av dagens måsten, som matinköp, städning och bakning.
Får upp sonen och mat i honom och mig. Drar iväg till kurvan och handlar det som fattas inför konfirmationskalaset i morgon.
Hemma igen sätter jag honom att dammsuga så jag får baka ifred.
Efter ett stort antal tunnbrödrullar med diverse fyllningar, muffins mm sitter jag och njuter av dagens första kopp te.



Radion är igång och så är även iPaden. Några bloggar att läsa, surfa runt lite. Men inte att jag ens ska glutta på dagens ledtråd på KALen. Inte förrän de sista gästerna åkt på söndag förmiddag. Som att spara godispåsen tills efter lördagen, vilket jag i och för sig aldrig har gjort.... Men jag kan tänka mig att det är så det känns.
Sonen berättade en hemlighet han inte orkade hålla på längre, men jag fick lova att inget säga. Han är söt, den lilla sonen...
Farfar och kusinen Tim kommer snart. Maken kommer lite senare.
Det är jag, radion och tekoppen i stillhet....
Solen som var lovad så att jag skulle bli solbränd på ryggen, lyser med sin frånvaro. Då vet ni varför, om ni i morgon ser en blek rygg.

Inga kommentarer: