tisdag 13 augusti 2013

Liten utflykt





Idag fick jag med mig maken på utflykt.
Vi åkte inte så långt bort, bara till grannkommunen Botkyrka.
Sturehofs slott & café där Voltaire med vänner driver servering.
Jag tog en gubbmacka med ägg och ansjovis. Jättegod och lagom stor. En kopp te och jag var nöjd.
Makens räkmacka gick inte heller av för hackor. Färska, salta handskalade räkor.
Vädret var bättre än vi trodde från början. Ganska varmt i solen.
Hem efter inhandling av mat.
Då var det meningen att jag skulle åkt in till Söder för en Twitterjunta som jag var inbjuden till. Det ville dock inte min mage, så jag fick ha egen junta... Inte lika roligt som bilden jag såg på twitter senare. Nästa gång....


Jag har alltså börjat om med min sjal, Lotus shawl. Denna gång i merinogarn. Nu går det bättre och framför allt så går inte garnet av.
Nu Allsångsfinal. Arja Saijonmaa sjunger min älsklingslåt tillika min ringsignal "Högt över havet".

Inga kommentarer: