söndag 1 september 2013

Det blev bättre




I morse var det grått och blött.
Jag hade planerat att inte gå ut utan bara läsa, sticka och dricka te...
Plötsligt är det sol, maken kan övertalas att åka på loppis.
Vi åker till Örnsberg med tunnelbanan.
Det är mycket folk, det är sol. På ena sidan av gatan....


Det är massor av saker att köpa, om man är sugen.


Jag köper bara en "trattdocka", troligtvis hemmagjord, för den är jättefin. Den ska brorsonen Z få någon gång.


Jag hittade en Netto, en av få i Stockholm med omnejd.
Sojagarn för 20kr/st. Ull 70% och soja 30%. Kanske kan bli strumpor...


Hemma igen stickar jag vidare på min sjal. Tills rundstickan skiljer sig ifrån kabeln...
Letar upp raka stickor och försöker att fortsätta. Men nu får jag inte plats i fåtöljen....
Upp och nysta det fina gula garnet. Återkommer om det blir nåt med det nu.

Inga kommentarer: