lördag 14 september 2013

Idag är det Ida





Idag är det Ida som har namnsdag.
Idag skulle min mormor fyllt 94 år. Om hon hade levt. När man frågade henne när hon fyllde år, svarade hon ida (idag).
Min mormor dog för nio år sedan.
Då gjorde jag detta tittskåp, för att minnas henne, Ingridsro.
Hon hette Ingrid. Hon läste Allers och löste korsord och virkade.
Det kan man se om man tittar nog inne i huset.


Igår var jag ensam hemma och åt räkor. Gott!
Jag passade på att starta en ny stickning, fast jag inte är klar varken med Islandskoftan eller Emeliekoftan....
Jag har anmält mig som teststickerska för ett nytt mönster på en sjal och den SKA vara klar 6 oktober. Konstigt nog har jag alltså startat i god tid.
Jag hittade enfärgad Kauni i vårgrönt och en härva Lucca Fino från BC garn i lila toner i mina lådor.
Fin kombination tycker jag.


I morse gick jag ut vid sju. Det var varmt, 15.8 grader men det var dimmigt. Jag blev blöt ganska snart.
Det är skönt när hela staden sover. Det är lugnt och tyst. Bara jag och mina stavar ute. Nästan...
Träffade väninna med son som skulle på cykelträning. När han tränade satt vi i solen vid Källbrink och fikade och pratade.
Skön helgsyssla och så hann vi äntligen träffas.
Snart kommer maken hem från kick-offen i Sandhamn. Trevligt med sällskap igen.

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Nu har jag också startat på samma sjal. Får se hur det går med mitt färgval. Bild kommer när jag kommit en bit.

maja sa...

Sött litet lusthus,