onsdag 18 september 2013

Nya idéer

Igår regnade det. Jag var tvungen att gå in och handla lite mat.
jag kom ut med lite mat. Och 101 nya idéer....
Som av en händelse ser jag att det är ett reportage om Ikeas nya kökssystem.
Det är snart dags för oss att titta på nytt kök.
Vi har gamla stommar.... vi kan alltså inte vänta mer än 2 år, då finns inte de kvar...
Ett argument till att lägga fram för lobbyisten som verkar för nytt kök. (dvs jag...)
Jag hade min tidning, en kopp te och livet var underbart, fast det ösregnade ute.
Maken blev försenad på hemvägen.... att jag skulle vänta med matlagningen gjorde inte mig ett dugg, då var det mer synd om maken som inte kom hem.
Stickningen framskrider i maklig takt och jag är snart klar med första delen.
Återkommer med bild senare på det.
Kanske dags för en tröja till brorsonen snart... Ska bara sticka klart min Islandskofta efter sjalen och Emeliekoftan....

Inga kommentarer: