söndag 8 september 2013

Jag överlevde





Vi började redan förra veckan att försöka köpa kläder till sonen.
Då hittade vi inget och förhandlade fram en ny inköpsdag.
Det blev idag.
Skärholmen öppnar 11.00. Vi var där 11.03.
Vi började på Eurosko för inköp av gympadojer. Det gick inte.
Vidare till Cubus för jeans.
Efter lite provande kom vi ut med ett par svarta och ett par gråa jeans. Gud är god!
Stadium- inga skor, Skopunkten- inga skor, Deichmann- ett par skor. Klockan är 11.35.
Jag kanske skulle köpa en lott...
Vi gav honom ett sl-kort, han åkte hem.
Sedan kunde maken och jag titta runt i affärer som intresserade oss.
Först nyöppnad H&M, där jag hittade kavajen. Kanske lite Horse & Hound, men till jeans blir den perfekt i höst.
Jag tänkte en ny sjal i petroleum eller jeansblått...
Vidare till Dressman där maken provade och köpte 2 par jeans.
Hurra! Vad skönt!
Vi åkte hem och kom precis före sonen...
Soligt och skönt idag igen, så nu på eftermiddagen är det trädgårdsröjning som gäller.
En hel rabatt ska bort med en jättelavendel i spetsen.
Dags för nytt till våren.


De här två nystanen är exsockor.
Jag repade upp Queens wood- stickningen. Det blir för klumpigt att få på skor öven dem. Ingen bra form för mig heller... Men garnet kan bli något annat senare.

Inga kommentarer: