lördag 21 september 2013

Utflyktsdag

Jag rusar upp 5.34 och tror att det är fredag och att jag har försovit mig. Väcker maken också, för säkerhets skull...
Kommer då på att vi visst ska vakna 5.45 och att det är lördag.
Sonen ska iväg med kyrkan på Megaåterträfffrånkonfirmstionsgruppenläger.


Vi lämnar honom vid kyrkan innan 8, åker hem och kryper upp i soffan med Nyhetsmorgon och kopp te.
Vid 10.30 drar vi på utflykt.
Vi åker till Nynäshamn över Tumba, Grödinge och Sorunda.


Jag har min nya Michael Korsväska för första gången. En handväska med bara plats för det viktigaste som telefon och plånbok.


Det är marknad, vilket vi inte visste om. Vi hade bara tänkt oss en räkmacka i solskenet på kajen.
Nu fikade vi bara och gick runt och tittade på vad som erbjöds.
Köpte med oss torskrygg till middagsmat. Blev gott med ugnsbakade rödbetor med fetaost.


På vägen hem besökte vi Port 73 i Haninge.
Lager 157 öppnade för någon vecka sedan. En av mina favoritaffärer.
Jag hittade en röd regnkappa, som jag letat efter. Det ska bli skönt att slippa att bli blöt på benen när man cyklar...
En blus, några långärmade t-shirtar och en kofta fick också följa med hem. Nöjd!
Njöt av solen på balkongen med ett glas rosé. Skönt med sensommar.

2 kommentarer:

Smycka sa...

Fy, det är hemskt att starta dagen med att man tror att man försovit sig. Skönt att det löste sig. *ler* Väskan är jättefin! Önskar jag bodde närmare så jag kunde åka till Nynäs på marknaden. Om det är som på sommaren så tycker jag det är väldigt roligt. Lager 157 har jag faktiskt aldrig varit inne på. Får nog besöka det när jag kommer upp nästa gång. =o)

Han en fortsatt skön helg!
Kram Ulrica

Hugomamma sa...

Det var väldigt trevligt och skönt att vädret var bra.
Kolla var fin närmaste Lager 157 är... Undrar om inte Gällstad kan vara det. Där finns ju en massa andra bra butiker också. Trevlig helg själv!