lördag 12 oktober 2013

Färdig




I morse stickade jag den första kanten.
Jag klippte upp den fram mellan sömmarna.
T kom på besök. Jag bakade en sockerkaka, så vi hade fika när vi pratade och stickade,
Jag stickade den andra kanten.
Sydde fast även den.


Nu är den snabblockad och klar. Bara tryckknappar kvar. Eller om jag ska ha dragkedja...
Mönster: 91005 Järbo, jarbo.se, damkofta med luva. Storlek small, utan luva. Vissa småfel finns i mönstret... Rundstickad kropp och ok samt ärmar.
Garn: Lett Lopi i grönt, brandgult och vitt. 386 g
Stickor: rundsticka 3.5 och 4.5, strumpstickor 3.5 och 4.5.


Till lunch blev det toast med lax och pepparrot. Och ett glas rosé på balkongen. Det var varmt. Nästan som sommar.


Muminmamman hämtade mig för powerwalk. Vi hade mycket att prata om då vi inte setts på en dryg vecka.
Trevligt!
I morgon väntar "Måbra-kryssning".

1 kommentar:

maja sa...

Koftan blev verkligen så snygg, gillar färgerna skarpt :)