måndag 14 oktober 2013

Lyckokryss

Min kära väninna T frågade i somras om jag ville följa med på en Lyckokryssning med Tidningen M. Visst sa jag.
Igår åkte vi. Silja Galaxy tog oss ut på Ålandshav.


Buffé med tillhörande dryck.


Vi drack lite bubbel och pratade.
Idag efter frukost var det dags för föredrag. Här Jonas Jonasson.


Marie Göransson intervjuades på scenen, lite fika, vidare med fler föredrag.


Efteråt var det signering av skivor och böcker.


Jag köpte Jonas Jonassons nya Analfabeten som kunde räkna. Den fick jag signerad.





Amelia Adamo höll i programmet.


Till sist kom Pelle Sandstrak, som pratade om Tourettes. Helt underbart roligt.
Vi har haft en väldigt trevlig resa.
T och jag jobbade ihop för 20 år sedan och efter min flytt har kontakten varit sporadisk. Men känner man någon, är det bara att fortsätta där man slutade sist.

Inga kommentarer: