tisdag 24 december 2013

Julafton





Idag har jag namnsdag. Detta firas varje år med present på morgonen.
Förr var det för att jag ska hålla mig lugn tills julklapparna delas ut.
Numera är det för att jag ska hålla mig lugn tills julklapparna delas ut.
Förr var det ABBA-skivor, numera är det verktyg som maken kan behöva. I år en sticksåg, så jag kan sticka riktigt....enligt maken.


En liten bortglömd julhälsning från julen -04. Det fanns snö då, på den tiden....


Lagom till lunch tar vi oss och julklapparna till mormor och morfar i Bålsta. Man kan lätt räkna ut att de flesta klapparna är till sonen. Tyvärr... Allt blir annorlunda när man får barn.


Men inte att årets julvärd ska tända ljuset, önska God Jul och så sätter Kalle Anka och hans vänner igång. Det är skönt med traditioner.


Föräldrarnas pudel älskar mig. Sitter i mitt knä och ska bli kliad på huvudet. Här ligger han förhållande vis långt ifrån mig.
Hela kvällen. Det är varmt med pudel.
En fortsatt God jul till er alla.
Julkonserten fortsätter...

2 kommentarer:

maja sa...

God fortsättning på julen och grattis på namnsdagen :)

Hugomamma sa...

Tack kära du! Hoppas att fortsättningen blir bra.