söndag 15 december 2013

Pyssligt idag




I morse sydde jag ihop skorna och gjorde kavelfransarna samt stoppade skorna. Jag är nu i fas med adventskalenderstickningen.
Kavelfransen kommer jag att använda, tycker att det blir fint.


När jag gick kurs i början på veckan, i stan, köpte jag garn och började sticka på en cowl.
Garn: Andes från Drops, 250 gram.
Stickor: 9 mm jag stickar på rundsticka, fram och tillbaka. 1 flätsticka eller annan för flätorna.
Mönster: 5 m mosstickning, fläta 8 m (1r1a), 5 m mosstickning, fläta 8 m (1r1a), 5 m mosstickning. Totalt 31 m. Vridning på vart 6 varv på flätan. Blir liksidig. Sticka tills 125 cm. Sy ihop.


Kola med turkisk peppar och havssalt. Recept i senaste Buffé från ICA. Jättegott och lagom sega. Lite svårt att lägga dem i papper, måste kylas ibland.


Nu fortsätta att pyssla, kanske plocka upp andra ärmen på Emelie-koftan så den blir klar i år.

Inga kommentarer: