torsdag 26 december 2013

Shopping is also a sport




På julafton lade jag upp till en ny Terrible simple shawl. Den blev färdig igår och är nu blockad och klar.
Mönster: Terrible simple shawl, design Caitlin Ffrench. Finns på ravelry.
Garn: 2- trådigt ullgarn, 75 gram.
Stickor: 5.5 rundsticka i bambu, 100 cm.
Det är typiska hugomamma-färger. Från petroleum till lila och grönt.


Idag fick jag med maken till Skärholmen och reashopping.
Vi var inte själva precis. Fick köa utanför MQ för att inte hitta något.
Hittade dock en lila spetsklänning på Lindex för 50%, dvs 200kr.
Provade massor av stövlar innan jag hittade ett par bruna på Nilssons sko. Där tjänade jag 600kr. Det är rea!
Det var allt jag kom hem med efter 2.5 timmar.... I år är jag inte desperat efter kläder, som förra året. Men det är alltid roligt med fynd!
I morgon ska jag till stan.

3 kommentarer:

Smycka sa...

Sjalen är jättefin! Läckra färger! Att fynda är alltid lika roligt! Kram Ulrica

Hugomamma sa...

Tack! Jag är jättenöjd med sjal och fynd.

Ann sa...

Är allt lite avundsjuk! Men jag önskar dig lycka till i din fyndjakt i trängseln i morgon.
God Fortsättning själv! /Ann