torsdag 13 februari 2014

Ska väl bli bättre


Igår morse skrevs jag in på Södertälje sjukhus för operation i buken. Nu skulle det sys ihop håligheter efter gastric by pass operationen. Tarmvred göre sig icke besvär efter detta.


Operationen görs på morgonen och den går bra. Jag vaknar upp på samma sängplats som efter förra gången, 8:3, avdelning 14.


Får äta mat, som trots att tjat om sjukhusmat, smakar mat och ganska gott.


Kvällsfika och frukost, gott.


Mina föräldrar hämtar hem mig idag på förmiddagen.
Makens välkomnande med blommor, lotter och chokladhjärta står på köksbordet och väntar.


Ligger nu i soffan igen. Hemma. Skönt. Lite OS, lite sömn och kanske lite stickning.
Det finns hopp om liv.

4 kommentarer:

Ann sa...

Sköt om dig och ha det bra!

maja sa...

skönt att det går bra. Passa på och njut nu av vilan.

Agneta sa...

KRAM sköt om dig

Hugomamma sa...

Tack kära ni!
Snart kanske jag t om orkar sticka lite....