fredag 13 juni 2014

Färdig kofta

Nu är den blockad, alla trådar fästa och knappar isydda. Surry Hill kofta är klar.
Mönster: Surry Hill, design Maria Magnusson, pysselochknap.com
Garn: Muskat från Drops 261 g brandgult.
Stickor: 3.5 och 4 rundsticka 100 cm., strumpstickor 3.5 och 4.
Spetskofta stickat fram och bakstycke och sedan ärmarna ihop. Roligt spetsmönster.



För ett tag sedan såg jag på instagram att några hade klurat ut sitt nummer på ravelry. Jag var inte först....


Idag kom maken hem från Utö och sonen ville följa med oss och äta ute för att fira att han, sonen, slutat nian.
Vi gick till Restaurang Stekpannan på Söder. Jättegod mat och kändis i lokalen. Samma som sist, Peter Haber. Tydligen är han stammis här. Kan förstå det för maten är god.


Frutti di mare för mig.
Nu är det tydligen nåt VM med en sån där rund boll... Intresseklubben antecknar.

1 kommentar:

sinneskatten sa...

O vad fin din kofta är. Jag har dragit ut mönstret och kan inte bestämma vilket garn jag ska ha.
Muskat låter som en bra idé, gick det åt många nystan?