tisdag 1 juli 2014

Klar!

Ny bok i väskan som läses på tåget till och från jobbet. En engelsman i Paris av Nicolas Barreau.
En feelgoodbok. Inga mord vad jag kan förstå... Trevlig läsning.


Igår fick jag ont i magen igen och tog mig till akuten i Södertälje. När jag kom fram släppte tarmvredet och jag åkte hem och sov. Ont, det gör ont, det gör ont...


Så har jag då stickat klart min klänning...,


Och provat den.
Mönster: 12002 från M&K, tunika med raglan.
Garn: Trio i turkost färg 444, 532 g. Storlek S.


Stickor:Knit pro rundsticka 3.75, eftersom jag stickar lösare.
Stickar ihop alla styckena och därför bara runt runt. Minimalt att fästa och sy ihop efteråt.
Kan nog bli använd i sommar... Funderar på om jag ska pimpa den eller inte. Men jag börjar med blockning vid tillfälle.

Inga kommentarer: