torsdag 3 juli 2014

Lite nytt





Jag är med i Stickaboos garnklubb. Idag kom sista paketet. Jag tror inte att jag kommer att vara med ett år till.
Jag känner inte att det varit garn som jag skulle vilja köpa eller färger som jag gillar. Visst är det spännande med nya garner, men vad göra med 50 g av en färg eller sort?
Mitt kontrollbehov är större än min nyfikenhet...
Det är tredje garnklubben jag är med i men nu blir det nog inga fler. För 1000kr kan jag köpa mycket garn som jag gillar i tillräckliga mängder för att göra nåt...
Ovan ligger dagens paket som är totalt ointressant färgmässigt för mig.


Däremot köpte jag en ny väska i en färg som är väldigt intressant för mig, igår på Michael Kors. Halva priser! Då kan t om jag köpa utan att få allt för mycket hicka...


Jag mötte maken i stan för att äta lite och turista oss lite i stan.
Vi hamnade på Urban café på Pub och åt en grillad kantarellsmörgås. Ett kallt glas vitt vin var inte äckligt till...


På väg hem tyckte maken att vi skulle köpa jordgubbar. Torgsäljaren tyckte att jag skulle köpa tio kartonger för 100kr. Det var strax innan stängning på Hötorget... Så vi släpade hem en låda jordgubbar på tåget, till Huddinge.

Inga kommentarer: