söndag 1 mars 2015

Mössa klar

I måndags var det dags för vin, stickning och prat med fina Marie på Kulturhusets nedre botten.
Inte den bästa stickningen som följde med när jag dricker vin...


I tisdags sken solen och jag gick ut och gick med bungypumpstavarna. Skönt!


I onsdags hämtade jag ut min julklapp som jag beställt, en ljusstake från Georg Jenssen. Snygg!


Jag gjorde klart mössan, men den blev lite stor.
Mönster: Fairy snowcap, av Rosemary Hill. Finns på ravelry.com
Garn: Donegal Aran Tweed i turkost, 64 g.
Stickor: strumpstickor 3.5 och 4.5, rundsticka 3.5 och 4.5


I torsdags åkte jag till Gamla stan, Makeri14 och köpte garn till en Foxglove. Har inte börjat på den än.


Börjar helgen med att läsa klart Unni Lindell, Mörkermannen. Spännande!


Igår gjorde jag pizzadeg och tomatsås, la på lufttorkad skinka och salami ost och fetaost. Bra Mellomat.


Veckans snygga låt som gick vidare, Måns Zelmerlöw med Heroe.


Idag köpte jag fin bunke med pip och kakstämplar. Ska se när jag ska testa dem.



Inga kommentarer: