tisdag 10 mars 2015

Mycket klart

Vi har klarblå himmel mest hela tiden och det är jätteskönt!
Det blir vårkänning och då vill man ha lite lättare kläder....
Mönster: fritt efter bild på Hell yeah crochet från Odd Molly.
Jag mäter på mig själv och virkar på. Fasta maskor.
Garn: ullgarn från Estland som jag fått i present av min bror. 590 g gick det åt.
Virknål: 5 mm





Här är inspirationen, men då i bomull och med stolpar. Några fickor och sprund mer än vad min har.


Lagom till Vasaloppet la jag upp till den här sjalen.


Mönster: Terrible simple shawl, finns på ravelry.
Garn: ull från Ullinek.se köpt på Syfestivalen. 71 g
Stickor: trästickor 5, rundsticka 80 cm.


Om jag inte hade bestämt mig för att ge bort den skulle jag ha behållt den själv... Men jag har garn till en till. Skulle passa perfekt till koftan överst på sidan...

Inga kommentarer: