söndag 29 mars 2015

Regn men nu i annan form

I flera veckor har jag tänkt besöka Retstickornas stickcafé på Café Belmondo på Drottninggatan.
Det är varannan måndag, udda veckor, 16-19.30...
Varje gång har nåt hinder dykt upp. Men i måndags fanns inga hinder, jag gick och stickade med okända, på café.
Lite läskigt, men så kul. När man har ett gemensamt intresse så finns det alltid något gemensamt att prata om.
Jag kände mig välkommen och kommer säkert att återkomma fler gånger.


När jag i sluttampen upptäcker att jag kommer att sakna garn till att slutföra ärmarna, mailar jag till Granhammars som skickar ytterligare ett nystan. Fick med choklad som bonus...


Så här blev Rundt regnet när den är klar. Jag är väldigt nöjd.
Mönster: Rundt regnet, design Geilsk. Jag har plockat upp 64 m och stickar ärmarna raka i 44 cm.
Garn: Geilsk tynd uld, 228 g, dubbelt.
Stickor: 4.5 rundsticka i kroppen och strumpstickor till ärmarna.


Framifrån och bakifrån.


När den koftan var klar, ropade Signhild efter uppmärksamhet.
Vårgrön Léttlopi med en massa flätor. Kul och lite utmaning.



4 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vilka härliga färger!

Hugomamma sa...

Tack snälla du! jag älskar färger...Men det syns säkert redan.

Ewa sa...

Åh, vad snygg Rundt regnet var!
Och så fin modellen var på dej.

Hugomamma sa...

Tack, kära svärmor!
Jag är riktigt nöjd....